Mendizabalako landare tindagaien lorategiaren ekimena

CIFP Mendizabala LHIIk atsegin handiz iragarri nahi du proiektu berri eta berritzaile bat: gure instalazioetan Landare Tindagaien Lorategi bat sortzea. Ekimen hau praktika jasangarriekin eta ikaskuntza praktikoarekin dugun konpromisoaren parte da, gure ikasleei eta, oro har, komunitateari mesede egingo dieten hezkuntza-metodologiak integratuz.

Landare tindagaien lorategiaren proiektuaren helburua lorategi atsegin eta hezitzaile bat ezartzea da, ikasleek landare-jatorriko pigmentuak lantzeko, mantentzeko eta erabiltzeko prozesu osoan parte har dezaten. Gainera, lorategiak edertasuna emango dio gure eskolari, erlaxatzeko, atseden hartzeko eta irakasleen eta ikasleen arteko elkarrizketak sustatzeko leku lasaia eskainiz. Halaber, leku ezin hobea izango da arnasketa- edo yoga-saioak egiteko, ongizate orokorra sustatuz.

Proiektua bi plan nagusitan banatzen da, parte-hartzea eta erabilera bermatzeko.

A plana: Mendizabalako ikasleak

  • Lorategiaren diseinua: Gure ikasleek lorategiaren diseinuan eta egituran lagunduko dute.
  • Lorategia mantentzea: Ikasleak aktiboki inplikatuta egongo dira lorategia zaintzen eta mantentzen.

Plant & Paint proiektuan parte hartzea:

Izendatutako ikasle taldeak Plant & Paint proiektu zabalenean parte hartuko du, landare-jatorriko pigmentuen aplikazioei buruz ikasiz.

B Plana: El Carmen Lorezaintza Eskolarekin lankidetza

  • El Carmen Lorezaintza Eskolako ikasleen parte-hartzea. Lorezaintzako ikasketak egiten ari dira eta ez dute derrigorrezko hezkuntza osatu. Lorategia diseinatzen lagunduko dute eta aholkularitza eskainiko dute.
  • Esperientzia eta orientazioa: El Carmengo ikasleek lorezaintzan dituzten ezagutzak eta trebetasunak eskainiko dituzte lorategia instalatzen eta mantentzen laguntzeko.

Proiektuak ETHAZI metodologia erabil lezake, erronketan oinarritutako ikaskuntzan jartzen baitu arreta. Ikuspegi horrek benetako munduko arazoak konpontzera bultzatzen ditu ikasleak, lankidetzaren, sormenaren eta pentsamendu kritikoaren bidez. Proiektuak bi urte akademiko hartuko ditu, eta garapen eta ebaluazio sakona ahalbidetuko du.

Proiektuaren xehetasunak

  • Lorategiaren eremua: Lorategiak 926 metro karratuko eremua estaliko du 157 metroko perimetroarekin.
  • Lankidetza: Lorategia El Carmen Lorezaintza Eskolako ikasleek planifikatu eta mantenduko dute, Mendizabalako ikasleen laguntzarekin. Ikasle horiek ikerketa helburuekin produktuak prozesatu eta fabrikatuko dituzte.

Landare tindagaien lorategiaren proiektuak lau ikerketa-eremu biltzen ditu, bakoitza landare-pigmentazioaren hainbat alderditan zentratua:

  1. Landare tindagaien lorategia: ezaugarri pigmentarioengatik ezagunak diren hainbat landareren laborantza eta azterketa.
  2. Landare-pigmentuen erauzketa: Landareetatik pigmentuak eraginkortasunez ateratzeko metodoen ikerketa.
  3. Landare-pigmentuen erabilera kosmetikoa: produktu kosmetikoetan landare-pigmentuak aplikatzeko azterketa.
  4. Pigmentazio autopropultsatua landareekin: Industria autopropultsatuan landare-jatorriko pigmentuen erabilera ikertzea.

Konklusioa

Landare Tindagaien Lorategia CIFP Mendizabala LHIIk berrikuntzarekin eta jasangarritasunarekin duen konpromisoaren froga da. Ikasleak erronketan oinarritutako ikaskuntza praktiko batean inplikatzean, ingurumen-kudeaketa eta landare-jatorriko pigmentuen aplikazio praktikoak sakonago ulertzea sustatu nahi dugu. Interes handiz espero dugu proiektu honen inplementazio arrakastatsua eta gure ikasleei eta komunitate osoari emango dizkien ezagutza baliotsuak.

Mendizabala’s Tinctoria Plant Garden Initiative

CIFP Mendizabala LHII is excited to announce a new and innovative project: the creation of a Tinctoria Plant Garden on our school premises. This initiative is part of our commitment to sustainable practices and hands-on learning, integrating various educational methodologies to benefit our students and the wider community.

The Tinctoria Plant Garden project aims to establish a vibrant and educational garden where students can engage in the entire process of growing, maintaining, and utilizing plant-based pigments. Additionally, the garden will provide beauty to our school, offering a calm place to relax, chill, and encourage conversations between teachers and students. It will also be an ideal spot for breathing sessions or yoga, promoting overall well-being.

The project is divided into two main plans to ensure comprehensive participation and support.

Plan A: Mendizabala Students

  • Design the Garden: Our students will collaborate to design the layout and structure of the garden.
  • Garden Maintenance: These students will be actively involved in the upkeep and care of the garden.
  • Plant & Paint Project Participation: They will take part in the broader Plant & Paint project, learning about the various applications of plant-based pigments.

Plan B: Collaboration with El Carmen Gardening School

  • Student Involvement: Students from El Carmen Gardening School, who are undergoing gardening studies and have not completed compulsory education, will assist in the garden’s design and offer counseling.
  • Expertise and Guidance: These students will bring their gardening knowledge and skills to help establish and maintain the garden.

The project could employ the ETHAZI methodology, which emphasizes challenge-based learning. This approach encourages students to solve real-world problems through collaboration, creativity, and critical thinking. The project will span two academic years, allowing for thorough development and evaluation.

Project Details

  • Garden Area: The garden will cover an area of 926 square meters with a perimeter of 157 meters.
  • Collaboration: The garden will be planned and maintained by students from El Carmen Gardening School, with support from Mendizabala students. Our students will also process and manufacture the products for research purposes.

The Tinctoria Plant Garden project includes four distinct research fields, each focusing on different aspects of plant pigmentation:

  1. Tinctoria Plant Garden: Cultivating and studying various plants known for their pigment properties.
  2. Pigment Extraction from Plants: Investigating methods to extract pigments efficiently from the plants.
  3. Cosmetology Use of Plant Pigments: Exploring the application of plant pigments in cosmetic products.
  4. Automotive Plant Pigmentation: Researching the use of plant-based pigments in the automotive industry.

Conclusion

The Tinctoria Plant Garden is an evidence to CIFP Mendizabala LHII’s dedication to innovative education and sustainability. By involving students in hands-on, challenge-based learning, we aim to promote a deeper understanding of environmental stewardship and the practical applications of plant-based pigments. We look forward to the successful implementation of this project and the valuable insights it will bring to our students and the community.